Razmena Banera - www.indjijaforum.com
Open Directory Project at dmoz.org

Magazin Urbane Kulture

ponedjeljak, 16. veljače 2009.

Internet Riječnik

Posted by Aleksandar Aničić 14:48, under | No comments


Ad click/Klik na oglas
Mjerenje akcija koje korisnik inicira odgovarajući (npr. "klikom") na oglasni element izazivajući time preusmjeravanje na drugu Web lokaciju, drugi okvir ili stranicu unutar oglasa. Postoje tri vrste ad click-ova: 1. click-throughs (klik-kroz, klikom na oglas korisnika se preusmjerava na ciljnu stranicu); 2. in-unit clicks (klik u jedinici, klikom na oglas otvara se sljedeća sekvenca na oglasu, ili se pokreće neka radnja u oglasu - bez preusmjeravanja korisnika na ciljnu stranicu); 3. mouse-overs (prijelazom miša preko bannera dešava se neka od prije navedenih radnji). Ad click-throughts se obično biljeżi te koristi kao jedna od mjera uspješnosti online oglasne akcije.

Bandwitdh - Širina pojasa

Širina frekvencijskog pojasa. Jednostavnim rječnikom, bandwidth je količina informacija koja prolazi kroz jedan kanal u bilo kojem trenutku. Količina podataka koja može biti poslana s jednog kompjutora na drugi u jedinici preko neke veze vremena. Najčešće mjeren u bitu po sekundi (Bps).

Banner (ad banner)
Grafička slika, animacija ili drugi grafičko/tekstualni objekt, najčešće dimenzija 468x60 točaka (piksela) koji se upotrebljava kao oglasno sredstvo (oglas).

Cookie - "kolačić"
Cookie je dio softvera koji snima podatke o korisniku i čuva te podatke sve dok to server zahtijeva. Na primjer, ako pretražujete po virtualnim trgovinama, svaki put kada nešto stavite u svoju košaricu, cookie čuva informaciju sve dok se ne odlučite za kupovinu i server ne zatraži podatak o stvari koju želite kupiti. Informacija koje web siteovi pohranjuju na hard disk naseg kompjutera kako bi zapamtili nesto o nama kad ga sljedeci put posjetimo. Npr. username i password kod logiranja.

CPC (Cost-per-click, cijena po kliku)
Trošak oglašavanja temeljen na broju registriranih klikova.

CPI (Cost per impression) ili CPP (Cijena po prikazu)
Trošak oglašavanja temeljen na broju prikazanih oglasa. Koristi se za bannere

CPM (Cost-per-thousand, cijena za tisuću prikazivanja)
Medijski izraz koji opisuje trošak od 1.000 impresija. Na primjer, web portal koji naplaćuje 10.000 kn za mjesec dana oglašavanja i registrira 100.000 posjeta mjesečno ima CPM od 100 kn (10.000 kn podijeljeno sa 100)

Hit
Kad korisnici ulaze na Web site, njihovi kompjuteri šalju zahtjev serveru da započne download stranice. Svaki element zatrażene stranice (uključujući grafiku, tekst, interaktivne dijelove) je snimljen log-fileom web servera tog site-a kao "hit". Sadrżi li stranica, kojoj netko pristupa, dvije grafike, hit će se brojati za stranicu i za svaku grafiku (znači 3 hit-a).Webmasteri koriste "hit"- ove kako bi procijenili opterećenost pojedinog servera. Zbog razlike između broja elemenata na pojedinim stranicama web site-a broj hitova nije u vezi sa brojem download-anih stranica, pa stoga je slab pokazatelj prometa (broja učitanih stranica - page impression).

IP ADRESA
IP adrese trenutno čine četiri broja raspona od 0-255, kojima računalo adresira podatke na mreži. Svaki uređaj spojen na mrežu identificiran je vlastitom IP adresom.

Impression (impresija)
Mjera za prikazivanje a) jedne web stranice ili b) jednog internet oglasa (bannera) u browseru nekog korisnika. U smislu prikazivanja stranice ovaj parametar je sličan pojmu pageview, no impression je precizniji, jer označava broj pageview-ova od kojeg se oduzme aktivnost robota - softvera koji pretrażuju web stranice i tako umjetno povećavaju posjećenost, i greške pri prikazivanju, do kojih dolazi kad se posjetitelju stranica prikaże djelomično ili se uopće ne prikaże.

KREDIT(I)
najcesće se taj pojam koristi u surf programima. Za svaku posjećenu stranicu vi najčešće dobivate ili jedan kredit(1:1),ili pola (1:2) ili nekakav drugi odnos. Uglavnom za svaki cjeli kredit kojeg dobijete dobivate 1 prikaz vaše stranice..neke stranice plaćaju po ostvarenim kreditima.

LEVEL (nivo, grana)
vaš referal je vas 1. level a njegov referal je vas 2.level (i on je zapravo vaš referal) tj. vi njegov sponzor, upline il sl.

MLM
vid marketinga zasnovan na ideji da konzument proizvoda zaradjuje dovodjenjem novih

Pageview
Mjera za prikazivanje jedne stranice unutar nekog web site-a. Kad posjetitelj upiše web adresu u svoj internet preglednik (browser), ono što se prikaże unutar prozora tog preglednika mjeri se kao 1 pageview. Kad klikne na neki link na toj stranici, i pokaże mu se neka druga stranica, to se mjeri kao novi pageview, itd. Pageviews su stoga preciznija mjera od hit-ova jer pokazuju koliko je stranica "pregledano" na tom web site-u u nekom vremenskom periodu, a njihov broj może biti pokazatelj posjećenosti nekog web site-a. Međutim, on nam još uvijek ne govori ništa o tome koliko različitih korisnika posjećuje neki web site.

PIRAMIDA
sistem s elementima mreže, bazira se na uplatama, oni koji su na vrhu beru najveći profit, nelegalan je i svaka slična aktivnost je kažnjiva.

Pop-up prozor
Oglas koji se pojavljuje (iskače) u posebnom prozoru unutar neke web stranice.

PTC
najcesce koristena skracenica za paid to click program,tj program koji vam placa da klikate na banere ili linkove

PTP
najcesce koristena skracenica za paid to promote program, tj program koji vas plaća za promoviranje njihovog(vaseg ref linka)

PTR
najcesce koristena skracenica za paid to read program,tj program koji vas placa za citanje maila

PTS
najcesce koristena skracenica za paid to surf program,to jest za program koji vam placa da surfate po stranicama njihovih sponzora ili drugih clanova

REFERAL(downline)
osoba koja se u neki program ukljucila preko vaseg referal linka,i zauzvrat vam odredjeni program najcesce daje extra zaradu(bodove,ili kredite) u vidu postotka od njegove zarade(obicno je to nekih 10% TA CIFRA SE NJEMU NE ODUZIMA)

SCAM
sajt kojem je cilj sto prije pobrati novac,tesko ga je prepoznati i ima ih sve vise.Uglavnom na sajt o kojem ne mozete saznati detalje o npr vlasniku ili lokaciji,koji vam nudi ogromnu zaradu brzo i lako i trazi od vas uplate..nudi nerealnu zaradu (npr www.200dalarsmail.com koji vam za svaki mail kojeg procitate daju 200 dolara a istovremeno za takvu reklamu od sponzora traze nekoliko dolara..Ne postoji kontakt izmedju korisnika i admina programa

SPAM email poruke
Pojam označava neželjenu elektroničku poštu. Procjenjuje se da je danas oko 60% odaslanih emailova SPAM. Sve email pozivne poruke koje u sebi ne sadrže: opt-in/opt-out formu, mogućnost povratka (replay) primljene email newsletter poruke, fizičku adresu kompanije na dnu svakog newsletter emaila, smatra se SPAM porukom

UPGRADE (UNIT)
Upgrade accaunta Upgrade je zapravo nadoplata racuna kojom ostvarujemo odredjene privilegije imaju svoj rok trajanja i donose profit nakon odredjenog broja dana.1 UNIT moze biti od 1c pa do 100 ili vise $

Unique user (visitor)
Jedinstveni korisnik (posjetitelj) koji je posjetio neki web site, ili vidio neki oglas na internetu. Ovaj parametar może se mjeriti pomoću korisničke registracije (posjetitelj ostavlja podatke o sebi na nekoj stranici) ili pomoću cookie-ja - datoteke koja se pri posjetu neke web stranice pohrani na računalu posjetitelja i pri kasnijim posjetima šalje podatke serveru da je to ponovni posjet istog posjetitelja. Ukoliko on izbriše tu datoteku sa svog računala, ili s jednog računala internetu pristupa više ljudi, taj podatak ne pokazuje stvarni broj različitih posjetitelja.

0 komentari:

Objavi komentar

Glasajte za nas