Razmena Banera - www.indjijaforum.com
Open Directory Project at dmoz.org

Magazin Urbane Kulture

srijeda, 22. veljače 2012.

Marketing potencijal Facebook-a

Posted by Aleksandar Aničić 00:17, under | No comments



Namera Fejsbuka da izađe na berzu sa akcijama vrednim pet milijardi dolara – dok se ukupna vrednost kompanije procenjuje na 100 milijardi dolara – izazvala je histeriju nagađanja o ogromnim sumama koje su u igri i bogatstvu koje će njegovi suosnivači steći. S jedne strane se očekuje na stotine novih milionera, a i nekoliko novih milijardera. Ali se odmah postavilo pitanje šta to Fejsbuk zapravo prodaje? Odgovor do koga se došlo je, zapravo jasan I pomalo neprijatan – svoje korisnike!

Krunski dokaz da je upravo tako, predstavljaju podaci sadržani u prijavi koju je ova mlada i prosperitetna kompanija podnela prilikom svog izlaska na berzu (tzv. S-1 prijava). Tu se vidi da je sve do 2009. poslovala s gubitkom, a da je profit počela da ostvaruje tek otkako je uvela taster „lajk“, koji olakšava utvrđivanje ciljnih grupa potrošača za određene proizvode. Fejsbuk ima 845 miliona korisnika koji voljno pružaju podatke o svojim potrošačkim navikama, zajedno sa svojim ličnim podacima. Te informacije su vlasništvo Fejsbuka koji njima može da trguje i ostvaruje dobit. Kada se korisnik uloguje, iskaču upravo reklame proizvoda za koje je sam pokazao interesovanje, tako da je ovakvo oglašavanje efikasnije nego u drugim medijima.

0 komentari:

Objavi komentar

Glasajte za nas

Blog Archive

Blog Archive