Razmena Banera - www.indjijaforum.com
Open Directory Project at dmoz.org

Magazin Urbane Kulture

srijeda, 22. veljače 2012.

Poklonio svoju kuću medvjedima Laki i Gvidi (FOTO / VIDEO)

Posted by Aleksandar Aničić 15:14, under | No comments

Da su ponekad životinje bolji prijatelji od ljudi, svjedoči sudbina Emina Ljutića iz Gornjeg Vakufa u BiH, koji se iz sopstvene kuće iselio u kontejner kako bi zadržao dva mrka medvjeda, Laku i Gvidu, koje je othranio

slika

Ljutić je prije dvije godine u svoj dom primio dva mečeta koja je pronašao u šumi. Majka im je stala na minu zaostalu iz posljednjeg rata, pa je humani Emin ostao njihova posljednja nada.

Odnio ih je u svoju kuću i živio sa njima. Hranio ih iz flašice, a kako umije da se našali, bio im je majka i otac jer im je stalno mijenjao pelene, ali i branio kad zatreba.

- Ostavio sam svoju porodicu i odlučio da se posvetim životinjama. Dijelio sam sa njima krevet, hranu koju imam, ljudi su mi iz klanice donosili ostatke mesa, pa sam ih hranio. Gledam ih kao svoju djecu, ne bih mogao da zamislim život bez njih - emotivno priča Emin Ljutić.

Međutim, kada su mečići porasli, mjesta u maloj kući za sve troje nije bilo. Emin je odlučio da se iseli u kontejner, gdje ima samo kauč i frižider, a da kuću u kojoj je do tada živio preuredi za “svoju djecu - Laku i Gvidu”.

slika

- Pregradio sam im dio kuće, porušio pregradne zidove, sa jedne strane stavio ogradu da bi imali svjež vazduh. To je pravi mali zoološki vrt. Imaju sklonište i mogu da uživaju.

Snalazimo se za hranu, malo im dajem meso, malo hranu za pse. Ma, ništa im ne fali, recite mi iskreno da li bi im negdje bilo bolje - kaže Emin.

Ipak, ovakvu “porodičnu idilu”, kako naziva Ljutić život sa medvjedima, naišao je na prepreku. Veterinarska inspekcija naložila je eutanaziju, odnosno uspavljivanje životinja jer Ljutić medvjede "ne gaji po svim propisima i kako to nalaže zakon".

slika

- Nadležne sam upozorio da su Laka i Gvida poput moje djece. U slučaju da mi ih oduzmu, ja ću presuditi sebi. Zapaliću se u centru Sarajeva - odsječan je Ljutić.

Postoje brojna evropska skloništa koja bi mogla da prime Ljutićeve mečiće. Međutim, nije moguće srediti sve papire i dokumentaciju da medvjedi mogu da napuste zemlju.

- Priznajem da mogu da budu opasni, ali samo im treba omogućiti uslove. Pa mali Laka je volio ljude, išli smo u kafanu zajedno da pijemo pivo - šali se Ljutić i dodaje da mu u prehranjivanju Lake i Gvido pomažu komšije sa žitom i jabukama, a da mu je do kraja zime ostalo oko 50 kilograma meda.

Spas u Mađarskoj

„Ekotim”, udruženje građana koje se bori za prava životinja, pronašlo je mogućnost da medvjedi budu zbrinuti u jedan ekološki kamp u Mađarskoj. Investicija bi koštala oko 15.000 eura, ali je opet problem dokumentacija, koju bi trebalo da izdaju vlasti BiH.

0 komentari:

Objavi komentar

Glasajte za nas

Blog Archive

Blog Archive